Author: sport7

Allah Laknat Suami Yang Melakukan 7 Perkara Ini Terhadap isterinya

Allah Laknat Suami Yang Melakukan 7 Perkara Ini Terhadap isterinya

Duhai saudara seislam, ada beberapa hal yang boleh buat seorang suami dianggap berbuat derhaka pada istri dan akan mendapatkan ganjarannya Dan laknat Allah, beberapa di antaranya sebagai berikut:

1.Menjadikan Istri Sebagai Pemimpin Rumah Tangga

Dari Abu Bakrah, ia berkata: “Rasulullah saw.bersabda: ‘tidak akan beruntung suatu kaum yang dipimpin oleh seorang wanita.’ “(HR.Ahmad n0.19612 CD, Bukhari, Tirmidzi, dan Nasa’i)

Saat ini banyak suami yang malas bekerja dan menyandarkan kebutuhan hidupnya pada sang istri sehingga secara tak langsung menjadikan istri sebagai pemimpin rumah tangga.

Suami seperti ini tentu saja telah berbuat durhaka karena tak melaksanakan kewajibannya dan bahkan menyulitkan istrinya dengan keharusan menafkahi dirinya. Ia akan kehilangan martabat dan harga diri di hadapan manusia terlebih lagi di hadapan Allah.

2.Tidak memberi wang belanja/ nafkah

Dari ‘Abdullah bin’ Amr, ia berkata: “Rasulullah bersabda: ‘seseorang cukup dipandang berdosa bila ia menelantarkan belanja orang yang menjadi tanggung jawabnya.'” (HR.Abu Dawud no.1442 CD, Muslim, Ahmad, dan Thabarani)

Terhadap suami yang seperti ini, istri dapat mengambil diam-diam harta suami untuk mencukupi kebutuhan hidup diri dan anaknya:

“Dari Asyah ra, bahwa Hindun binti Utbah pernah berkata: ‘Wahai Rasulullah, sesungguhnya Abu Sufyan adalah orang yang kikir dan tidak mau memberikan kepadaku belanja yang cukup untuk aku dan anakku, sehingga terpaksa aku mengambil dari hartanya tanpa sepengetahuannya.” Beliau besabda:’ Ambillah sekadar cukup untuk dirimu dan anakmu dengan wajar. “(HR.Bukhari no.4945 CD, Muslim, Nasa’i, Abu Dawud, Ibnu Majah, Ahmad, dan Darimi)

3.Tidak melunaskan mahar pernikahan

Dari Maimun Al-Kurady, dari bapaknya, ia berkata: “saya mendengar nabi saw. (Bersabda): ‘siapa saja laki laki yang menikahi seorang perempuan dengan mahar sedikit atau banyak, tetapi dalam hatinya berarti tidak akan menunaikan apa yang menjadi hak perempuan itu , berarti ia telah mengacuhkannya. Bila ia mati sebelum menunaikan hak perempuan itu, kelakpada hari kiamat ia akan bertemu dengan Allah sebagai orang yang fasiq … ‘”(HR.Thabarani, Al-Mu; jamul, Ausath II / 237/1851 CD)

4.Mengabaikan kemahuan seksual istri

Suami yang berjima hanya untuk memuaskan kebutuhannya saja dan tidak peduli pada istrinya, sesungguhnya juga telah berbuat kesalahan.

Dari anas ra, Nabi saw bersabda: “jika seseorang di antara kalian bersenggama dengan istrinya, hendaklah ia melakukannya dengan penuh kesungguhan. Selanjutnya, bila ia telah menyelesaikan kebutuhannya (mendapatkan kepuasan) sebelum istrinya mendapatkan kepuasan, janganlah ia buru buru (mencabut kemaluannya) sampai istrinya menemukan kepuasan. “(HR.’Abdur Razzaq dan Abu Ya’la, Jami ‘Kabir II / 19/1233 )

Rasullullah saw bersabda: “Janganlah sekali kali seseorang diantara kalian menyenggamai istrinya seperti seekor hewan bersenggama, tetapi harus ada pendahuluan diantara keduanya.’ada yang bertanya” apakah kemajuan itu? “Beliau bersabda:” Ciuman dan ucapan (romantis). “(HR Abu Syaikh)

5.Berjimak ketika isteri haid atau melalui dubur

Dari Ibnu Abbas, ia berkata: “‘Umar (Ibnu Khaththa) datang kepada Rosulullah saw., Ia bertanya:’ Ya rosullullah, saya telah binasa. ‘ Beliau bertanya: ‘apa yang menyebabkan kamu binasa?’ Ia menjawab: ‘semalam saya telah membalik posisi istriku.’akan tetapi dia tidak menjawab sedikitpun, lalu turun ke Rosulullah saw ayat.’istri kalian adalah ladang bagi kalian, maka datangilah lading kalian dimana dan kapan saja kalian inginkan.’ (Selanjutnya Beliau bersabda : ‘Datangilah dari depan atau belakang, tetapi jauhilah dubur dan ketika haid.’ “(HR Tarmidzi no.2906)

6.Menuduh isteri berzina

“Dan orang orang yang menuduh istri mereka berzina, padahal mereka tidak memiliki saksi saksi selain diri mereka sendiri, maka kesaksian satu orang dari meeka adalah bersumpah empat Kalli dengan nama Allah bahwa sesungguhnya dia adalah termasuk orang orang yang benar (dalam tuduhannya) (7) dan kelima kalinya (ia mengucapkan) bahwa laknat Allah akan menimpa dirinya jika ternyata ia tergolong orang orang yang berdusta. “(QS.An-Nuur (24): 6-7)

7.Memukul dan Memburuk burukkan istri di hadapan orang lain

Dari mu’awiyah Al-Qusrayiri, ia berkata: “saya pernah datang kepada Rosulullah saw. ‘ Ia berkata lagi: ‘saya lalu bertanya:’ Ya Rosulullah, apa saja yang engkau perintahkan (untuk kami perbuat) terhadap istri-istri kami? ‘Beliau bersabda:’ … janganlah kalian memukul dan janganlah kalian memburuk burukkan mereka. ‘”(HR Abu Dawud no 1832) (ummi)

ALLAHUAKBAR! Jutaan Tentera ALLAH Ini Hentam Bumi Laknat Ni!

ALLAHUAKBAR! Jutaan Tentera ALLAH Ini Hentam Bumi Laknat Ni!

Di atas adalah belalang jenis short-horned grasshoppers yang menyerang tanah haram yahudi. Setiap batu persegi berjumlah 30 juta ekor dan boleh bergerah sejauh 90 km sehari.

Penduduk haram Yahudi terpaksa melawan serangan belalang ke atas tanaman yang sangat banyak di perkampungan Khym (mereka namakan Kemehin) yang datang daripada Mesir.

Khym terletak di daerah Barsheeba (bawah Gaza, rujuk pada peta). Pemandangan awan hitam yang sebenarnya terdiri daripada kumpulan-kumpulan belalang memenuhi langit selama 3 minggu, sebelum hari Jewish Passover yang mengingati 10 kemusnahan dalam kitab mereka, antaranya adalah belalang.

Serangga ini hampir mememuhi kawasan padang pasir seluas 800ha (hektar). Pegawai mereka menyembur pestisid drp udara pada awal pagi menggunakan pesawat ringan sbg usaha membunuh belalang-belalang itu.

Biar mereka rasa akibat hidup dalam keadaan bongkak dan sombong terhadap perintah ALLAH! Tentera ALLAH itu pelbagai! Api, angin, air, jerung, haiwan liar, wabak penyakit, belalang dan banyak lagi! Dengan kehendak ALLAH bila-bila masa saja Israel ni boleh lumpuh tak boleh berdiri lagi!

Sama-sama kita doakan supaya ISRAEL lumpuh terus sepertimana tragedi kebakaran besar di sana dulu, kita doakan supaya serangan belalang ini berterusan supaya habis segala tanaman dan sumber hidup rakyat di sana rosak dimakan belalang! Ya ALLAH perkenankanlah doa hamba mu ini… bantulah rakyat Palestine… selamatkanlah Al-Aqsa daripada tangan jahat Israel! Amin….

Teguran untuk para Peninggal Solat. Kongsi biar Semua Sama-sama Terasa

Teguran untuk para Peninggal Solat. Kongsi biar Semua Sama-sama Terasa

Saya puji Allah, sebagai tuhan yang maha besar, maha agung, maha berkuasa, maha pencipta dan maha pengampun. Yang mana, pengampunan Allah bukanlah calang-calang pengampunan. Kalau kita, bila ada orang buat salah pada kita berkali-kali, kemudian dia minta maaf, kemudian dia buat balik dan minta maaf semula, rasa-rasanya kita nak maafkan ke dia? Kalaupun kita maafkan dia, kita still tak boleh lupakan salah dia pada kita, yang mana akhirnya bila bergaul dengan dia, kita akan rasa tak sedap hati.

Tapi pengampunan Allah bukan begitu!

Walaupun kita berkali-kali melakukan dosa banyak gila bapak, lepas tu kita kononya minta ampun, lepas tu kita ulang balik, kemudian buat balik, selagi kita minta ampun, selagi itulah Allah ampunkan. Bukan itu sahaja, specialnya pengampunan Allah ialah:

“Allah maafkan segala salah kita dan melayan kita seolah-olah kita LANGSUNG TAK PERNAH melakukan dosa padaNya!!!!!”

Ya Allah, ya Allah. Tak tahu nak hurai macamana. Walaupun kita buat salah dan mungkir janji pada Allah, kita tipu Allah berkali-kali, selagi kita menangis meminta ampun pada Allah, Allah akan tersenyum kegembiraan, lantas mengampunkan kita. Baca isu taubat di SINI.

Mana nak dapat tuhan yang begini baik? Mana nak dapat? Allahlah satu-satunya tuhan yang layak di sembah dan di puji. Hanya dia yang layak kerana dia memang layak! Tapi wahai kawan….

Tapi wahai kawan-kawan yang saya sayang sekalian….

Kenapa?

Kenapa kita seolah-olah langsung tak hargai nikmat ini? Kenapa kita susah sangat nak membalas jasa Allah setelah Allah berkali-kali menghulurkan kasih-sayangNya pada kita? Kenapa? Saya malas nak sentuh isu-isu lain pada kali ini. Saya nak sama-sama kita renungi, bagaimakah SOLAT kita. Kita mendabik dada mengatakan kita cinta Allah, kita semangat melaungkan nak pemerintahan yang adil, kita semangat berselewat pada nabi, NAMUN, perkara ASAS sebagai orang islam, kita abai.

Saya kira, saya tak perlu hurai betapa RAMAINYA orang yang tak solat. Betapa ramainya orang yang meninggalkan solat dengan sengaja dan mengabaikannya. Mungkin mereka benci Allah, mereka rasa Allah ni tak layak di hargai. Hidup dia hanya fikirkan cinta orang ini, cinta orang itu, putus cinta sini sana, pergi wayang, main game macam apa, dengar lagu-lagu yang berunsur haram(Baca di SINI) sehingga HATI MATI, dan langsung kita tak Nampak Allah dalam kehidupan kita. Seolah-olah, tuhan kita adalah nafsu. Apa yang kita nak jawab pada Allah? Berangan nak masuk syurga?

Atas faktor inilah, saya ingin membawa semua pembaca agar sama-sama kita berubah, faham akan perkara ini, supaya kita yang dulunya malas nak solat, benci solat, menyampah dengan solat, KEMBALI sedar, bertaubat, menangis pada Allah atas kebodohan dan kelemahan kita.

Saya kategorikan sikap orang islam berkenaan solat ni kepada TIGA golongan:

1)Golongan yang meninggalkan solat.

2)Golongan yang solat, tapi tak berjemaah.

3)Golongan yang solat berjemaah.

Adapun, saya bahagikan penulisan saya kali ini pada 3 sudut besar agar sama-sama dapat manfaat:

1)Untukmu, wahai golongan yang meninggalkan solat.

2)Isu Qodho’ solat.

3)Isu Solat Jemaah.

UNTUKMU, WAHAI GOLONGAN YANG MENINGGALKAN SOLAT

Awal-awal ni, saya minta maaf, kalau teguran saya kali ni lebih berbentuk ancaman. Sebab, jujur saya kata, dah ramai gila bapak orang abaikan solat ni. Tinggalkan dengan rileksnya, lepas tu bagi alasan:

“Saya nak solat, tapi saya rasa beraaaat sangat…”

“Saya pun tak tahu, saya faham kewajipan solat. Tapi seolah-olah ada benda yang menghalang saya untuk solat….”

Dan banyak lagi alasan. Maka, saya fikir lama gakla, macamana nak bagi kita semua dah tak berani langsung untuk tinggalkan solat ni. Maka, saya dah buat keputusan, untuk guna cara yang agak kasar sedikit. Supaya, korang SENTAP. Biarlah korang benci saya, asalkan, korang jaga solat!

Ada dua jenis orang yang tinggal solat ni. Pertama, SENGAJA. Kedua, TAK SENGAJA. Contoh sengaja ialah dia memang tinggalkan tanpa sebarang keuzuran. Dia tak tenat, dia sempurna, dia tak gila. Entah apahal dia tinggal solat. Main bola bajet terel boleh je. Gi wayang dengan member, selamba je. Solat yang tak sampai 5 minit dah terketar-ketar. Apakah ini? Contoh tak sengaja ialah dia terlajak tidur. TAPI, kalau dah hari-hari terlajak, tu bukan tak sengaja. Itu sengaja namanya!! Usahalah sikit pasang alarm, suruh orang kejut, dan lain-lain. Dah tahu susah nak bangun, takde usaha langsung. Kadang-kadang, dah bangun, pastu tidur balik. Pergh.. Apakah ini wahai kawan?

Baiklah.

Korang tahu tak, apa balasan orang yang tinggalkan solat? Korang tahu tak? Ataupun, korang ingat, kalau tak solat, lepas tu taubat, settle. TAK! Korang wajib qodho segala solat yang korang tinggalkan. Kenapa? Kenapa? Dosa-dosa lain, kita taubat, Allah boleh ampunkan. Tapi, kenapa solat, kena qodho balik? Maka, saya akan kemukakan beberapa ANCAMAN YANG ALLAH DAN RASUL ANCAM bagi orang yang tak solat 5 waktu ni. Jom tengok satu-satu, dan, check diri, menangislah!

****

1)Nabi saw bersabda:

“Pemisah antara seseorang dengan kekufuran adalah solat..”

Lihatlah, sedar tak sedar, bila kita tinggalkan solat, kita seolah-olah dah jadi KAFIR. Bahkan, banyak ulama telah menyatakan bahawa, kalau kita tinggalkan satu solat dengan sengaja TANPA SEBARANG UZUR, maka kita telah jatuh kafir. Dan balasan bagi orang kafir ialah, neraka selama-lamanya. Selama-lamanya!

Adakah bila kau sanggup tinggalkan solat lagi bila kau dah tahu perkara ini? Orang yang beriman, dia akan menyesal, menangis dan bertaubat…

2)Nabi saw bersabda:

“Barangsiapa yang meninggalkan solat sehingga terluput waktunya, kemudian dia mengqodho’nya, maka dia akan di SEKSA ke dalam neraka selama 1 huqub. Satu huqub bersamaan 80 tahun, dan satu tahun terdiri dari 360 hari. Dan sehari di akhirat bersamaan dengan 1000 tahun dunia!”

Gila! Ini baru satu waktu solat! Bayangkan, kalau kita tinggalkan walau hanya 1 waktu solat dengan sengaja, kita akan di seksa dalam neraka selama (360x1000x80) 28,800,000 hari di dalam neraka!! Ini baru satu waktu beb! Bayangkan berapa banyak kali dah kita tinggalkan solat dengan rileksnya, sampai dah tak ingat berapa banyak kali!

Ya rabb. Tak menggeletar ke badan kita bila fikir benda ni? Tak menangis ke kita? Tak takut ke kita? Tak menyesal ke kita? Ya Allah, ya Allah!

3)Nabi saw bersabda:

“Kedudukan solat di sisi islam adalah umpama kepala pada badan…”

Korang rasa, kalau korang takde kepala, korang boleh hidup tak? Komfem tak! Tahu tak korang, solat adalah perkara pertama yang akan di Tanya selepas iman di akhirat nanti. Yang mana, andai solat kita lepas, maka amalan lain akan mudah untuk lepas. Tapi, bila solat tak lepas, MUSTAHIL amalan lain akan lepas.

Kerana bila kita tinggalkan solat, semua amalan baik kita Allah tak akan terima!!!

****

Saya tak mahu letak banyak lagi hadis nabi yang berunsur ancaman bagi orang yang meninggalkan solat. Saya harap, jika ada antara pembaca entri kali ini yang pernah meninggalkan solat, saya amat harap korang dapat baca sambil menangis teresak-esak.

Kerana, hati yang hidup, akan mudah terasa. Tapi hati yang mati, takkan rasa apa-apa. Seperti mayat. Tikamlah, bakarlah, kelarlah, mana rasa apa-apa!

Saya ulang:

“Hati yang MATI, mana rasa apa-apa bila tengok maksiat. Mana rasa apa-apa bila buat maksiat. Macam mayat. Kelarlah, tikamlah, bakarlah, mana rasa apa!!”

Saya yakin. Saya amat yakin, bila korang baca ni, korang rasa sangat bersalah. Hati korang berdebar. Korang menangis, korang menyesal dan mengimbau dosa-dosa lalu. Korang rasa nak bertaubat. Korang rasa dah tak nak tinggalkan solat lagi. Korang nak jaga solat 5 waktu dengan sempurna! Tapi……….

Timbul persoalan yang biasa di utarakan:

“Ustaz, saya nak berubah. Saya nak bertaubat. Saya dah tak nak tinggalkan solat lagi. Saya tak nak! Adakah Allah akan ampunkan saya? Dan adakah saya perlu QODHO’ SEMULA solat yang saya tinggalkan? Jika ya, saya dah tak ingat berapa banyak yang saya tinggalkan. Macamana saya nak qodho sebab banyak sangat? Tolong saya ustaz….”

Saya rasa, hampir 100 soalan orang Tanya pada saya masalah ini di ask.fm saya. Saya yakin korang IKHLAS nak BERUBAH DAN BERTAUBAT. Jadi, saya akan usaha untuk bantu korang tentang isu qodho solat ni. Insyallah. Moga cara ini korang dapat buat!

ISU QODHO’ SOLAT

Sebagai ASAS, saya nak nyatakan di sini bahawa qodho solat adalah WAJIB. Samada kita tinggalkan solat dengan sengaja ataupun tak sengaja, kita wajib qodho juga. Kerana solat adalah merupakan HUTANG kita pada Allah. Allah dan nabi nak ajar kita bahawa solat ni bukan benda main-main. Boleh tinggalkan, lepas tu taubat dan tak payah qodho. Senanglah macam tu.

Qodho solat adalah WAJIB!

Maka, bagaimana nak qodho kalau dah banyak sangat kita tinggalkan sampai kita LUPA berapa banyak?? Maka, qaedah yang ulama beri ialah:

“Qodho’lah sebanyak-banyaknya solat kita sehingga kita rasa kita dah qodho LEBIH dari yang kita tinggalkan..”

Maka, mungkin kelihatan BERAT kalau kita dah banyak sangat tinggal solat. Tapi, hakikatnya, takdelah berat mana. Kalau kita terlepas drama-drama best, boleh je kita sanggup qodho balik episode-episod drama yang kita tertinggal kat TV dengan kita download kat internet? Boleh pulak.

Perkataan “BERAT” adalah ALASAN orang-orang yang tak ikhlas dalam berubah. Time nak berubahpun, still ikut NAFSU. Nak yang mudah-mudah dan sesuai dengan nafsu dia. Kalau time nak berubah pun kita ikut suruhan nafsu, bila lagi kita nak ikut suruhan Allah??

Saya ulang:

“Kalau time nak berubah pun kita ikut suruhan nafsu, bila lagi kita nak ikut suruhan Allah??”

Maka, di sini, saya kemukakan STEP MUDAH untuk qodho solat:

1)Ulama menyarankan, setiap kali kita habis solat satu waktu, selepas tu kita kita qodho solat waktu tu. Erk. Macam berbelit je ayat saya. Takpe, saya bagi contoh:

“Kalau kita tengah solat subuh misalnya, selepas kita solat subuh tu, kita bangun untuk solat subuh GANTI. Bermakna, satu kita solat subuh hari tu, satu lagi ialah solat subuh qodho. Begitu juga time zohor. Lepas solat zohor, bangun dan qodho solat zohor. Asarpun macam tu. Maghrib isyakpun macam tu. Means, setiap hari, setiap waktu solat, kita solat DUA KALI. Satu solat betul, satu solat qodho’…”

Faham tak?

Means, kalau korang berterusan buat macam ni selama DUA tahun, means korang dah berjaya qodho solat 2 tahun korang. Kalau korang dah 5 tahun tinggal solat. Dan korang bertaubat dan tak tinggal solat lagi, maka, kalau berterusan guna cara ni, korang automatik dah dapat qodho solat yang korang tinggalkan selama 5 tahun.

Sekali gus, korang tak rasa BERAT. Kalau cara macam ni pun rasa berat, apa lagi yang korang nak? Kalau tak nak susah-susah, macamana nak masuk syurga wahai kawan? Buat je. Kalau korang betul-betul ikhlas dalam berubah dan bertaubat, nescaya korang akan rasakan perkara yang berat itu sebagai satu kemanisan!!!!!

2)Kalau kita rajin sikit, buatlah lebih sikit. Yang pasti, solat qodho ni boleh buat bila-bila. Lepas subuh ke, petang ke, malam ke, tengah malam ke, tengahari ke, bila-bila boleh. Faham?

3)Ada orang Tanya: “Apa niat solat qodho ye?”

Maka, actually simple je.

Kalau nak qodho subuh:

“Sahaja aku solat fardhu subuh, 2 rakaat, qodho kerana Allah..”

Kalau nak qodho zohor:

“sahaja aku solat fardu zohor, 4 rakaat, qodho kerana Allah..”

Begitulah asar, maghrib dan isyak. Macam biasa niatnya, just tambah “qodho’”. Faham kan? Harap-harap faham. Korangkan smart dan bergaya.

So,TIGA point tentang isu qodho ni, saya harap korang semua JELAS. Jangan rasa beban. Saya ulang balik ayat saya di atas:

“Kalau kita terlepas drama-drama best, boleh je kita sanggup qodho balik episode-episod drama yang kita tertinggal kat TV dengan kita download kat internet? Boleh pulak…”

“Perkataan “BERAT” adalah ALASAN orang-orang yang tak ikhlas dalam berubah. Time nak berubahpun, still ikut NAFSU. Nak yang mudah-mudah dan sesuai dengan nafsu dia. Kalau time nak berubah pun kita ikut suruhan nafsu, bila lagi kita nak ikut suruhan Allah..??”

ISU SOLAT JEMAAH

Ni lagi satu benda saya nak utarakan. Ada jenis orang, solat 5 waktu dah jaga dah, tapi entah apahal, dia dengan bangga dan rilexnya tak pergi surau/masjid untuk solat Jemaah. Apakah? Jap, sebelum saya bebel panjang-panjang, saya nak nyatakan, solat berjemaah ni KHUSUS pada lelaki je. Wanita tak di sunatkan pergi surau/masjid. So, saya nak tegur lelaki yang jaga solat, tapi tak gi berjemaah akt surau.

Nak mengamuk sikit.

Kawanku, kenapa kau susah sangat nak pergi surau? Sembang agama lebat, nak jatuhkan kerajaan zalimlah, nak menegakkan khalifah di muka bumilah, ya hanana sini sana, belajar agama tinggi-tinggi, tapi time azan, tak pergi surau. Apa ni?

Tahu tak, apa yang nabi ancam bagi orang yang dengar azan, tapi tak pergi solat berjemaah kat surau? Baca ni, kemudian, muhasabahlah diri, menangislah dan taubatlah!

****

1)Nabi saw bersabda:

“Barangsiapa mendengar seruan azan, tetapi tidak memenuhinya(tak pergi solat berjemaah di masjid) tanpa sebarang uzur yang menghalanginya, maka solat yang dia kerjakan tidak akan di terima!!Maka sahabat bertanya:”Apakah uzurnya?” Nabi menjawab: “Ketakutan atau sakit…”(HR Abu dawud, Ibn Hibban dan Ibn Majah).

Maksud “solatnya tak akan di terima” ialah, solatnya itu tak dapat pahala, walaupun kewajipan solatnya dah tertunai. Tapi, ada certain sahabat dan tabiin berpendapat bahawa, tinggalkan solat Jemaah kat masjid tanpa uzur adalah HARAM. Ibn Abbas ada riwayatkan satu hadis:

“Barangsiapa yang dengar azan, tapi dia tak memenuhinya dengan solat berjemaah, bermakna, dia tak nak kebaikan dan dia tak layak mendapat kebaikan!!”

Bak kata Abu hurairah:

“Barangsiapa dengar azan tapi tak solat berjemaah, maka lebih baik kita tuangkan cairan timah yang mendidih ke dalam telinga dia!!!”

Kawan, sekarang dah maju. Kita dah tahu waktu solat, dah ada calendar. Jangan bagi alasan tak dengar azan. Orang beriman, takkan bagi alasan. Kalau dah malas tu, mengaku je. Jangan tipu diri sendiri!

2)Nabi saw bersabda:

“Aku teringin nak memerintahkan para pemuda agar mengumpulkan KAYU BAKAR untukku, kemudian aku datang ke rumah orang-orang yang solat di rumah mereka tanpa uzur, lalu aku mahu BAKAR rumah-rumah mereka!!!!”(HR muslim)

Tak rasa sedih ke? Tak sentap ke? Nabi saw mana pernah rasa benci pada umat dia. Nabi saw amat sayang dan cintakan umatnya. Nabi tak sanggup tengok umatnya berada dalam kesusahan walaupu sedikit. TETAPI, hadis kat atas menunjukkan betapa NABI MARAH GILA orang yang tak solat Jemaah kat masjid! Adakah kita boleh mendabik dada kata kita cinta nabi dengan berqasidah semata, tapi solat Jemaah tak jaga???

****

Saya rasa, cukup dua hadis tu untuk sedarkan para LELAKI sekalian akan betapa pentingnya solat Jemaah ni. Ni bukan isu kecik brader. Ni isu besar syeikh… Kalau kau tak solat Jemaah, mungkin kau bukan lelaki. Sebab biasanya perempuan je yang solat kat rumah ni. Tak payah bajet hensem, bajet maskulin, bajet awesome, bajet jambu, bajet macho, tapi solat kat rumah..MALU SYEIKH!!!

PENUTUP

Sebagai pengakhiran, saya tak tahu nak cakap macamana lagi. Saya hanya mampu menyampaikan. Akhirnya, yang buat keputusan untuk bertaubat dan berubah adalah diri kita sendiri. Usahlah merungut, susahlah, penatlah, beratlah. Kerana MERUNGUT bukan sifat orang beriman.

Kalau kita betul-betul nak berubah, nescaya kita takkan beri walau SATU PUN ALASAN. Hendak 1000 daya, tak nak 1000 dalih!! Itulah prinsip yang kita kena pegang. Kalau kita ni nak berubah jadi baik, perkara pertama kita kena ubah ialah SOLAT KITA. Kerana mustahil kita akan jadi baik, kalau solat kita hancur.

Tahu tak kita??

“Sebelum nabi wafat, yang mana, nabi langsung tak larat untuk bangun, tetapi baginda tetap mahu pergi masjid untuk solat berjemaah, dan menyuruh sahabat MENGUSUNGNYA. Sahabat papah nabi, sehingga kaki nabi terheret kat tanah lantaran badan baginda yang terlalu lemah. Itulah solat terakhir nabi. Kemudian, baginda wafat…”

Nabi nak ajar ummatnya, nabi nak ajar kita, susah mana pun, jangan sesekali tinggal solat.

Tahukah kita?

“Umar Alkhattab, ketika di tikam oleh Abu Lu’lu’, kemudian pengsan. Perkara pertama yang bermain di fikirannya setelah beliau sedar ialah SOLAT. Beliau meminta sahabat mengambilkan wudhuk untuknya, supaya beliau dapat solat. Dan akhirnya meninggal…”

Tetapi kita pada hari ini bagaimana? Langsung tak hargai Allah dan Rasul, terlalu mengikut nafsu, lantas berangan-angan untuk mendapat syurga? Menangislah pada Allah. Taubatlah padaNya. Cukuplah masa silam kita yang gelap. Mulakan hidup baru.

Saya doakan insyallah. Maafkan salah silap saya, andai terkasar bahasa di dalam entri kali ini. Demi Allah, penulisan ini untuk diri saya yang hina ini. Doakan saya juga.

Wallahua’lam.

Sumber : tarbiahsentap.com

T3kan gambar dan video dibawah untuk maklumat lanjut!!

INILAH RUPA SEBENAR HANG TUAH HASIL PERTEMUAN DI ALAM GHAIB!

INILAH RUPA SEBENAR HANG TUAH HASIL PERTEMUAN DI ALAM GHAIB!

Hikayat Hang Tuah ialah sebuah epik kepahlawanan yang merentasi sepanjang zaman naik turun kerajaan Empayar Melaka. Hang Tuah merupakan seorang laksamana yang terutama serta pahlawan Melayu yang taat kepada rajanya terutama semasa pemerintahan Sultan Mansur Shah di Melaka pada abad ke-15.

Pada lewat hidupnya, beliau diutuskan meminang seorang puteri yang tinggal di puncak Gunung Ledang. Beliau gagal dalam tugas itu, dan disebabkan perasaan malu, Hang Tuah terus hilang dan langsung tidak dinampak lagi…dan terus hilang tak pulang-pulang.

Namun begitu setelah berzaman kini orang ramai boleh melihat wajah sebenar Laksamana Hang Tuah selepas gambar pahlawan itu dicetak di atas setem eksklusif keluaran Persatuan Sejarah dan Warisan Melayu Duyong

Pengerusi Pesawad, Khalid Hussin berkata, wajah pada setem itu menyamai 99 peratus wajah pahlawan Hang Tuah yang terkenal ketika pemerintahan Kesultanan Melaka pada abad ke-15.
Gambar ini milik peribadi Ahli Bersekutu Pesawad, Datuk Dr Ibrahim Ghaffar yang bersetuju untuk mendedahkan dan berkongsi wajah Hang Tuah kepada orang ramai selepas Pesawad mengemukakan permohonan pada Jun lalu.

Khalid berkata, setem memaparkan wajah Hang Tuah yang telah mula digunakan untuk penghantaran Kad Raya oleh Pesawad itu diwujudkan bertujuan menaikkan jati diri orang Melayu.
Sementara itu, Dr Ibrahim berkata, potret lukisan Hang Tuah itu terhasil pada 1989 selepas beberapa kali bertemu dengan pahlawan itu di alam ghaib bermula pada 1988.

“Selepas beberapa kali bertemu dan wajah sama tampil, saya tidak ragu-ragu lagi bahawa memang dialah Hang Tuah lalu saya minta bantuan seorang rakan melukis potret Hang Tuah berdasarkan cerita saya,” katanya.

Entah kemana Hang Tuah menghilang menjadi misteri dan tidak di ketahui, tapi yang misteri dan menjadi tanda tanya bagaimana pulak mereka boleh bertemu di alam ghaib. – Koleksi Misteri

Kongsikan Artikel Ini!!

Sumber: TAOTAOJER

AHLI ARKEOLOGI JUMPA BUKTI NYATA BERLAKUNYA PERISTIWA BANJIR BESAR NABI NUH!

AHLI ARKEOLOGI JUMPA BUKTI NYATA BERLAKUNYA PERISTIWA BANJIR BESAR NABI NUH!

Kisah banjir besar zaman Nabi Nuh merupakan kisah terkenal yang bersumberkan dari kitab suci, baik itu agama Nasrani, Yahudi, dan Islam. Ramai di antara kita pasti sudah tahu bagaimana kisah Nabi Nuh dan banjir besar.

Dalam Al-Quran saja, ada beberapa ayat yang menjelaskan bahawa Allah memerintahkan Nabi Nuh untuk membuat bahtera kerana akan segera terjadi banjir besar yang akan menenggelamkan seluruh daratan di muka bumi. Hanya pengikut Nabi Nuh sahaja yang naik bahtera dan selamat dari banjir besar tersebut

Begitulah kira-kira kisah ringkas banjir besar zaman Nabi Nuh. Kerana peristiwa ini sudah sangat lama terjadi, penyelidik sukar mencari bukti-bukti peninggalan Nabi Nuh, termasuk bahtera raksasa yang digunakan sewaktu banjir besar tersebut berlaku.

Walaupun demikian, ada banyak bukti saintifik yang membuktikan bahawa banjir besar zaman Nabi Nuh benar-benar pernah terjadi. Berikut ulasan tentang bukti saintifik banjir besar zaman Nabi Nuh, yang disiarkan dari Listverse.

1. Penemuan Bahtera Nabi Nuh


Menurut teks zaman kuno, bahtera Nabi Nuh dipercayai berhenti di seberang Gunung Ararat di Turki. Seorang penyelidik bernama David Allen Deal pernah mengaku membuat pencarian saki baki dari bahtera peninggalan Nabi Nuh. Berita tersebut terus menjadi tajuk utama pada akhir tahun 1990-an.

Di seberang Gunung Ararat, terdapat sebuah tapak yang dikenali sebagai Naxuan. Laman ini pertama kali ditemui pada tahun 1940. Garis-garis besar yang aneh tiba-tiba muncul di tanah ketika itu, atau tepatnya setelah terjadi gempa.

Pada tahun 1960, majalah Life menyiarkan gambar tapak tersebut. Tapi setelah Allen melakukan kajian menyeluruh di tapak tersebut selama 10 tahun, beliau mendakwa dalam bukunya yang berjudul “The Day Behemoth And Leviathan Died”, bahawa tapak tersebut merupakan tempat Nabi Nuh berhenti selepas banjir besar.

2. Beberapa Peradaban Menceritakan Kisah Yang Sama

Bukan hanya kitab suci saja yang mengisahkan tentang banjir besar Nabi Nuh, namun beberapa peradaban terkenal seperti Rom kuno dan Yunani kuno juga menunjukkan kisah yang hampir sama dengan kisah Nabi Nuh.

Dalam mitos legenda Yunani, Zeus (dewa dalam kepercayaan orang Yunan), akan menghantar banjir besar kepada musuh-musuhnya. Diceritakan ada yang tahu rancangan Zeus untuk menghantar banjir iaitu Prometheus yang menyuruh anaknya untuk segera membina sebuah bahtera.

Manakala menurut versi orang Rom kuno, Tuhan menghantar banjir besar kepada orang-orang jahat. Dalam cerita versi Rom ini, Deucalion dan isterinya, Pyrrha menyelamatkan diri daripada banjir besar tersebut dengan naik perahu besar.

3. Göbekli Tepe: Bandar Pertama Yang Dibina Selepas Banjir


Laman kuno Göbekli Tepe dipercayai oleh ahli sejarah sebagai daerah atau bandar pertama yang dibina sejak banjir. Bangunan dan pengetahuan terkini mengenai pengairan dan pertanian dijumpai di tapak ini.

Menurut perspektif kuno, pembuatan bahtera Nuh dipercayai menggunakan teknologi maju. Sehingga muncul anggapan bahawa Göbekli Tepe adalah bandar pertama yang dibina dengan bantuan Nabi Nuh. Selain itu, para penyelidik membuat kesimpulan bahawa tapak ini sudah ada sejak 10,000 sebelum Masihi.

Sekarang tapak ini berada di wilayah Turki, dan dulunya tapak ini pernah menjadi tempat tinggal orang-orang Armenia. Ramai daari mereka yang mendakwa bahawa mereka keturunan terus dari orang-orang yang tinggal di Göbekli Tepe.

4. Banyak Ditemukan Bandar Di Bawah Air

Penyelidik sudah banyak menjumpai bandar di bawah air. Banyak pula di antara bandar bawah air tersebut yang tenggelam pada 10,000 sebelum Masihi, waktu yang dipercayai banjir kilat Nuh terjadi.

Salah satu contohnya adalah runtuhan bawah laut yang terletak di luar pantai Okinawa, Jepun. Pada tahun 1996, sisa runtuhan raksasa dijumpai di sana. Yang menjadikan penemuan ini menarik kerana runtuhan itu dipercayai dulunya sebagai peradaban yang maju.

Kemudian di luar pantai India, di mana runtuhan dijumpai beberapa batu di bawah permukaan air dengan menggunakan sonar. Dipercayai bandar tersebut tenggelam dalam tempoh akhir Zaman Ais.

Jika dikaitkan dengan kisah Nabi Nuh, adakah mungkin bandar-bandar zaman dulu ini tenggelam kerana banjir kilat seperti yang dikisahkan dalam kitab suci?

Sumber: Laicikang

Kisah Solat Subuh Terakhir Sebelum Ma-tinya DAJJAL LAKNATULLAH!

Kisah Solat Subuh Terakhir Sebelum Ma-tinya DAJJAL LAKNATULLAH!

Dikisahkan apabila tiba di penghujung zaman nanti akan terjadilah satu peperangan yang terbesar dalam sejarah manusia iaitu peperangan diantara umat islam menentang kufar.

Perang Dunia ke 3 yang juga dikenali sebagai “Armagedon” ini merupakan perang terakhir antara kaum muslimin dengan orang-orang Yahudi sebelum kedatangannya hari kiamat.

Dalam perang tersebut pemimpin mereka Dajjal terbunuh, hingga seluruh Yahudi juga akan terbunuh seramai 70,000 orang.

Diriwayatkan apabila hampir subuh maka Imam Mahdi r.a pun memerintahkan tenteranya bersiap sedia untuk menunaikan solat subuh.

Itulah peperangan terakhir buat umat islam bersama tentera Al Mahdi dan subuh yang terakhir sebelum dajjal terbunuh oleh Nabi Allah iaitu Isa as.

Bilal pun melaungkan azan kemudian masing-masing bersolat sunat fajar apabila semuanya selesai. Bilal pun berdiri dan melaungkan Iqomah menandakan solat akan didirikan .

Pada masa yg sama di luar sana, 2 malaikat telah turun membawa seorang keturunan bani Israil dari langit, beliau adalah anak seorang perempuan yang suci, Nabi Isa a.s .

Nabi Isa a.s diturunkan ke menara putih di Masjid (sesetengah berpendapat Nabi Isa a.s turun di Masjid Ummayad, Damascus Syria) di mana Imam Mahdi r.a dan kaum muslimin bersolat subuh.

Di dalam sebuah hadis ada menceritakan ketika Nabi Isa a.s turun ke bumi baginda memakai jubah yg berwarna putih kekuning-kuningan, berambut panjang sehingga mencecah bahu, rambutnya seolah-olah kelihatan basah seolah-olah ada air yg akan menitis ke pakaiannya, apabila di mengibaskan rambutnya jatuhlah mutiara daripadanya.

Turunnya Nabi Isa a.s adalah untuk membuat perhitungan yang terakhir . Inilah detik terpadamnya fitnah yang menguasai manusia berabad-abad lamanya.

Fitnah kaumnya tentang kematiannya disalib akan diperlihat kebenaran Al Quran bahawa jasadnya dinaikkan ke langit dan dikembalikan ke dunia untuk dipersaksikan keseluruhan umatnya.

Tanpa berlengah lagi nabi Isa a.s pun turun ke ruangan solat .Kelihatan ramai manusia sudah berdiri dan bersiap -siap untuk solat subuh .

Diriwayatkan bahawa manusia yang pertama yang mengetahui turunnya Nabi Isa a.s ialah pesuruhnya yang dikenali sebagai Zarnab Bar’ala. Beliau hidup sejak zaman Rasulullah saw dan dipanjangkan usianya melebihi 2000 tahun.

Pesuruh nabi Isa as. itu ditempatkan di suatu bukit dan di doakan umur yang panjang sehingga turunnya nabi Isa a.s dari langit.

Maka Nabi Isa a.s pun mengucapkan salam kepada semua kaum muslimin, semua orang di situ mendengar dengan jelas salam itu lalu mereka semua berpaling ke arah suara itu. Masing-masing tertanya-tanya siapakah gerangan manusia yang baru memberi salam ini, tanpa berlengah maka Zarnab Bar’ala memperkenalkan manusia itu ialah Nabi Isa as Putera Maryam.

Maka tersenyumlah kaum muslimin, suasana diselubungi perasaan syukur dan gembira.Nabi Isa a.s menyapa dan bersalam-salaman dengan kaum muslimin. Tidak menjadi masalah baginya untuk bermesra dengan kaum muslimin kerana baginda mengetahui banyak bahasa dunia.

Tanpa berlengah Nabi Isa a.s dipersilakan ke hadapan untuk mengimamkan solat subuh. Solat subuh yang terakhir sebelum Dajjal lenyap di dunia yang fana ini.

Imam Mahdi yang berumur 44 tahun ketika itu mempersilakan Nabi Isa a.s manjadi Imam tetapi ditolak pelawaan itu dengan baik olehnya. Dalam perkara ini, Rasulullah saw mengulas dalam salah satu hadisnya, “Perbuatan Nabi Isa a.s adalah satu penghormatan untuk umat ini”.

Setelah selesai sahaja Imam Mahdi r.a dan Nabi Isa a.s serta kaum muslimin bersolat subuh berjamaah. Nabi Isa a.s memerintahkan supaya pintu kubu di buka, setelah pintu kubu dibuka maka kelihatanlah si Mata Satu [Dajjal Al-Masih].

Bersama tenteranya telah berbaris dan bersedia untuk berperang. Di pinggang-pinggang mereka terdapat pedang yang bersalut emas dan mereka semua adalah kaum Yahudi yang ketika itu berjumlah seramai 70,000 orang tentera belum termasuk bilangan jin dan kaum-kaum lain yang terpedaya dan mengikuti dajjal.

Nabi Isa yang berusia 33 tahun itu pun maju ke hadapan bersama-sama tentera Islam. Nabi Isa ketika mara ke hadapan sambil menundukkan kepalanya dan apabila sampai betul-betul setentang dihadapan dajjal barulah Nabi Isa a.s mengangkat kepalanya dan merenung Dajjal dengan matanya.

Dengan izin Allah maka keluarlah mukjizat dari mata Nabi Isa a.s dan terkena Dajjal , akibat renungan tajam Nabi Isa a.s itu jasad dajjal pun mencair.

Maka kelihatanlah dengan jelas muka sebenar dajjal dan tubuh badannya. Kaum manusia yang sesat tersihir terkejut melihat perubahan ‘tuhannya’ (dajjal) maka mereka pun tersedar bahawa mereka telah di tipu dan lari bertempiaran melepaskan diri.

Sesungguhnya tuhan yang diikuti selama 37 hari itu sebenarnya adalah dajjal.

Seperti maksud dari sepotong hadis, “Kemudian ia (Nabi Isa a.s) menuju kepada mereka (dajjal dan tenteranya) dan apabila ia dilihat oleh musuh Allah maka ia (dajjal) akan mencair seperti garam yg mencair, sekiranya ia membiarkan hal itu ,sesungguhnya musuh Allah akan binasa…”

Dajjal sangat mengenali manusia yang berdiri di hadapannya itu, sebenarnya mereka sudah pernah bertemu sebelum ini iaitu lebih kurang 2020M tahun yangg lampau. Maka dajjal sedar ajalnya telah tiba, amat bodohlah sekiranya dia cuba untuk memerangi Nabi Isa a.s. Sudah tentu dia akan mati terbunuh dihadapan pengikutnya. Maka habislah gelaran pengiktirafan taraf Tuhan yang baru diperolehi itu daripada manusia.

Dajjal mengambil keputusan untuk melarikan diri, secara-tergesa-gesa lari ke arah timur namun apabila tiba di sana alangkah terkejutnya kerana di dapati musuhnya sudah ada di hadapannya. Tanpa berlengah dajjal lari ke arah barat, sampai di sana alangkah terkejutnya buat kali ke dua, Nabi Isa a.s sudah ada di hadapannya.

Sesungguhnya pada ketika ini dia merasakan ajalnya telah begitu hampir, namun dajjal tidak berputus asa lalu lari ke arah negaranya iaitu Israel, tetapi sebelum sampai ke kuilnya iaitu di suatu tempat di pintu masuk Lud, dajjal melihat Nabi Isa a.s sudah berdiri di situ dengan sebatang lembing di tangannya. Pada kali ini Nabi Isa a.s sudah tidak lagi memberi peluang kepada dajjal.

Nabi Isa a.s merejam lembing ke arah dajjal yang menusuk tepat ke dada dajjal dan dajjal pun mati dengan serta-merta, maka tamatlah riwayat tukang fitnah terbesar di sepanjang zaman.

Nabi Isa a.s kembali menemui kaum muslimin dan menunjukkan lembingnya yang dibasahi darah dajjal. Seperti yang diceritakan di sebuah hadis yg maksudnya, “Akan tetapi Allah mengkehendaki untuk membunuhnya di tangan Isa Ibnu Maryam, maka Isa memperlihatkan darah dajjal di hujung tombaknya”.

Kaum yahudi bertempiaran lari lalu bersembunyi di sebalik pokok-pokok dan batu-batu , mereka ketakutan kerana dajjal sudah mati dibunuh, tidak ada sesiapa yang akan menaungi mereka lagi selepas ini.

Kaum muslimin ketika itu nekad mengejar tentera yahudi dan membunuh semua kaum yahudi zionis di muka bumi yang berabad lamanya menindas bangsa lain di dunia.

Bukan setakat kaum muslimin memerangi kaum yahudi malah termasuklah pokok-pokok dan batu-batu. Sekiranya mereka bersembunyi di belakang pokok-pokok atau batu-batu, pokok-pokok dan batu-batu itu itu akan bercakap, “Wahai muslim dibelakangku ini ada orang yahudi maka bunuhlah ia!”, lalu kaum muslimin itupun membunuh yahudi yang bersembunyi itu.

Seperti yang diceritakan pada suatu hadis yang maksudnya, ”Hai Muslim, hai hamba Allah, hai orang yang bertauhid, dibelakangku ada orang yahudi yang bersembunyi, maka datanglah ke sini dan bunuhlah ia ”.

Hadis yang lain menyebut, ”….sehingga pohon dan batu-batuan memanggil, wahai roh Allah di sini ada Yahudi , maka tidak ada seorang pun pengikut dajjal yang tidak di bunuh oleh Isa “.

Surah Al-Mai’dah -Ayat 5:78

“Orang-orang kafir Yahudi dari Bani Israil telah dilaknat (di dalam Kitab-kitab Zabur dan Injil) melalui lidah Nabi Daud dan Nabi Isa ibni Maryam. Yang demikian itu disebabkan mereka menderhaka dan selalu menceroboh”.

Seperti pencerobohan yahudi ke atas Palestin apa yang kita lihat sekarang ini dan telah terkandung dalam surah Al-Mai’dah di atas sebagai bukti sahih.

Di dalam sepotong hadis Rasulullah telah bersabda, “Tidak akan terjadi hari kiamat sehingga kaum muslimin memerangi kaum Yahudi dan membunuh mereka, sehingga bersembunyilah orang-orang Yahudi di belakang batu atau kayu, lantas batu dan kayu itu berkata, “Wahai orang muslim, wahai hamba Allah, ini ada orang Yahudi di belakang saya, kemarilah dan bunuhlah ia,” kecuali pohon Gharqad kerana ia termasuk pohon Yahudi” (HR. Bukhari dan Muslim).

Surah Al-Mai’dah -Ayat 5:41

“Wahai Rasul Allah! Janganlah engkau menanggung dukacita disebabkan orang-orang yang segera menceburkan diri dalam kekufuran, iaitu orang-orang yang berkata dengan mulutnya: “Kami tetap beriman”, padahal hatinya tidak beriman; demikian juga dari orang-orang Yahudi, mereka orang-orang yang sangat suka mendengar berita-berita dusta; mereka sangat suka mendengar perkataan golongan lain (pendita-pendita Yahudi) yang tidak pernah datang menemuimu; mereka mengubah serta meminda perkataan-perkataan (dalam Kitab Taurat) dari tempat-tempatnya yang sebenar. Mereka berkata: “Jika disampaikan kepada kamu hukum seperti ini maka terimalah dia, dan jika tidak disampaikannya kepada kamu, maka jagalah diri baik-baik”. Dan sesiapa yang dikehendaki Allah kesesatannya, maka engkau tidak berkuasa sama sekali (menolak) sesuatu apapun (yang datang) dari Allah untuknya. Mereka ialah orang-orang yang Allah tidak mahu membersihkan hati mereka; bagi mereka kehinaan di dunia, dan di akhirat kelak mereka beroleh azab seksa yang besar”.

Dajjal adalah seorang manusia dari keturunan Yahudi. Dia bukan Jin atau apa jua makhluk lain selain ia sebagai manusia yang ditangguhkan ajalnya “Minal Munzharin” seperti halnya Nabi Isa a.s. yang diangkat oleh Allah SWT ke atas langit dan ditangguhkan kematiannya sehingga beliau nantinya turun semula ke atas muka bumi ini (Masjid Ummayad, Damascus Syria) lalu beliau akan mati dan dikuburkan di Madinah Al Munawwarah bersebelahan makam baginda Nabi Muhammad SAW.

Sama juga halnya dgn Nabi Khidir a.s., para malaikat, para ambia dan iblis yang ditangguhkan kematian sehingga qiamat nanti..

Wallahualam…

Dalang Sebenar Disebalik Kejatuhan P. Ramlee Yang tak siapa TAHU! SEBARKAN SUPAYA KELUARGA P.RAMLEE DAPAT KEADILAN!

Dalang Sebenar Disebalik Kejatuhan P. Ramlee Yang tak siapa TAHU! SEBARKAN SUPAYA KELUARGA P.RAMLEE DAPAT KEADILAN!

Siapa tak kenal dengan lagenda P. Ramlee yang sehingga kini masih lagi dikenali malah diminati oleh generasi baru. Untuk pengetahuan anda semua, sebelum meninggal dunia, P. Ramlee hidup dalam kemiskinan. Ikuti kisahnya.

P. Ramlee Berani Kerana Benar

Periuk nasi P. Ramlee ditutup oleh 2 syarikat yang dinaikkan oleh P. Ramlee:

1. Jaafar Abdullah, Eksekutif Shaw Brothers keluar surat memberhentikan khidmat P. Ramlee atas arahan RunRun Shaw dan RunMe Shaw. Ditulis, “Karya P. Ramlee tak bagus..”

2. EMI menamatkan kontrak P. Ramlee, Mrs Devan berkata “Lagu P. Ramlee dah tak laku.. orang tak beli”. EMI Malaysia juga kata kontrak P Ramlee adalah dgn EMI Singapura.

Harus diingat, P. Ramlee pulang ke Malaysia apabila Shaw Brothers yang suruh apabila pekerja Studio Jalan Ampas yang dibayar gaji amat rendah membentuk Union pekerja Melayu dan membuat banyak protes. Lee Kuan Yew arah Shaw Brothers ditutup utk sekat union itu. Apa tujuan LKY?

EMI pula seolah tidak lagi kenang jasa P. Ramlee. Seniman Agung ini telah memberikan pulangan yang sangat lumayan kepada EMI hasil dari ratusan lagu dan album P. Ramlee, Saloma dll… Kenapa perlu buang terus P. Ramlee? Ikon terbesar industri musik semasa itu? Bukankah kompilasi lagu P. Ramlee dan hasil lirik setta lagu P. Ramlee masih popular?

Itu lah dua punca dari bidang lakonan dan lagu yang telah jatuhkan karier P. Ramlee. Ianya satu bentuk pengkhianatan P. Ramlee adalah seorang pejuang seni yang berjuang memartabatkan budaya Melayu dalam filem dan lagu Melayu fu dalam nyanyian.

Tak cukup dengan itu, wartawan tempatan juga kerap memperlekeh usaha P. Ramlee pada ketika irama Pop Yeh Yeh, Blues, Rock dan Pop sedang meresap ke dalam jiwa anak bangsa. P. Ramlee terpaksa memboikot media yang sering memutarbelit kenyataan nya.

Karyawan pula ramai dengki dan merasakan mereka lebih baik. Apabila P Ramlee tubuhkan PERFIMA bersama HM Shah.. Dan turut disertai Jaafar Abdullah, Jins Shamsuddin dan Salleh Ghani.. Maka BOD putuskan bahawa P. Ramlee tak bagus sebagai pengarah filem kerana ‘tiada kelayakan akademik’.. Maka Jins Shamsuddin yang dilantik jadi Pengarah Filem kerana dia baru balik dengan sijil pengarahan filem dari London.

Maka P. Ramlee dan HM Shah keluar dari PERFIMA pada Februari 1973. Segala usaha P. Ramlee disabotaj. 3 bulan selepas itu, P. Ramlee menjadi bertambah stress apabila menerima saman mahkamah. Beliau menjadi penjamin/guarantor kepada deorang kawan untuk satu pinjaman. ‘Kawan’ ini lesap, P. Ramlee berhadapan tindakan mahkamah yang boleh menjatuh hukum bankrapsi sedang P. Ramlee tidak ada wang untuk tebus diri.

Beliau mengalami kemurungan dan kekecewaan yang amat sangat. Sedang Nasir P. Ramlee pula kawin di usia 19 dan keluar rumah. P. Ramlee kecewa dan marah kerana tidak bersetuju dengan perkahwinan itu.. Beliau menjadi tidak terurus, tak bercukur sehingga hari tragik itu.. Sedih.. Kecewa.. Stress hampir maksima.

Seminggu selepas menerima surat saman itu P. Ramlee meninggal dunia menjelang subuh 29 Mei, 1973 akibat serangan jantung. Sblm nya beliau mengadu sakit dada dan dalam kesakitan sempat berpesan kepada Sazali.. ” Jaga Mama baik-baik walau apapun yang terjadi…”

Innalillahi Wainna Illaihi Roji’un.

Faham kan kenapa saya share benda ni? Kalau dah faham sila share.

Sumber: www.blogmazeer.com

Kemunculan Lubang Misteri Di Siberia Rupa-rupanya Kerja Yakjuj Makjuj!

Kemunculan Lubang Misteri Di Siberia Rupa-rupanya Kerja Yakjuj Makjuj!

Sebuah lubang misteri yang besar ditemui di Rusia, tepatnya di semenanjung terpencil Siberia, Yamal, tempat yang namanya secara bermaksud “hujung dunia”.

Lubang yang pertama dirakam beberapa helikopter yang melintas dan disebar ke Internet minggu lalu itu mulai diselidiki oleh para saintis.

Berdasarkan foto-foto yang ditampilkan via satelit Google Maps, lanskap dari lubang itu tidaklah rata tapi ada banyak lubang-lubang besar dan kecil.

Berikut beberapa konspirasi teori mengenai analisa penyebab lubang yang berdiameter 262 kaki (79,85 meter) dan dalam 200 kaki (60,96 meter) itu muncul atau terbentuk.

Meteor
Lubang Gas

Yang ni bukan teori Saintis, tapi teori orang beriman, lubang ini digali oleh YAKJUJ DAN MAKJUJ untuk keluar dari perut bumi!!!

View dari helikopter.

Pasukan saintis yang tiba di Ground Zero.

Mamat ni akan turun ke dasar lubang ini untuk tengok apa ada di dasarnya.

Ni dia dasar lubang. Kosong!! Nak jumpa apa, PENGGALI LUBANG SUDAH KELUAR !!!!

SIAPA YAKJUJ DAN MAKJUJ?

Nabi Muhammad tiba-tiba terbangun dari tidurnya dengan muka merah padam. Seperti diceritakan oleh Zainab binti Jahsy, ketika terbangun itu, Nabi tiba-tiba berkata, “Tiada Tuhan yang patut disembah selain Allah. Sungguh kerosakan akan menimpa bangsa Arab akibat datangnya kejahatan yang telah dekat. Hari ini, sebuah lubang sebesar ini telah terbuka di dinding Ya’juj dan Ma’juj. “Ketika itu, Nabi membuat tanda lubang dengan ibu jari dan jari telunjuknya.

Legenda mengenai Ya’juj dan Ma’juj tidak hanya dikenali di dalam ajaran Islam. Dalam ajaran Kristian dan Yahudi pun kisah mengenai se kelompok manusia yang bakal membuat kerosakan besar di muka bumi itu juga diceritakan, lebih dikenali dengan nama Gog dan Magog. Adalah Zulkarnain, seorang raja besar pada masa lalu yang telah mengurung kaum Ya’juj dan Ma’juj di sebuah lembah di antara dua gunung tinggi (assaddain) dengan cara membina tembok penghalang terbuat dari besi dan tembaga, seperti diceritakan dalam Al-Quran surah al-Kahfi ayat 93-97.

Lalu, dalam ayat selanjutnya, disebutkan bahawa suatu saat tembok itu akan runtuh dan kaum Ya’juj dan Ma’juj akan keluar. “Dan, pada hari itu (ketika tembok terbuka), kami biarkan mereka bercampur baur satu sama lain seperti gelombang ….” Dalam Al-Quran versi Jabatan Agama, kalimat “pada hari itu” (yawma idhin) dari ayat ke-99 surah al-Kahfi ini diertikan sebagai hari kiamat. Namun, Dr Imran Nazar Hosein, cendekiawan Muslim kelahiran Trinidad dan Tobago 70 tahun silam punya pendapat lain atas ayat itu.

Kerana ayat ke-98 menceritakan mengenai akan runtuhnya tembok penghalang Ya’juj dan Ma’juj maka lebih tepat bila kalimat pada hari itu ditafsirkan sebagai hari ketika tembok itu benar-benar runtuh. Hari ketika kaum perosak itu akhirnya boleh keluar dari lembah yang mengurung mereka dan kemudian bertebaran di seluruh Bumi seperti gelombang lautan dan kemudian bercampur baur dengan bangsa-bangsa manusia lain.

Ini dijelaskan juga dalam surah al-Anbiyaa ayat 96, dari terjemahan versi Jabatan Agama. “Hingga apabila dibukakan (tembok) Ya’juj dan Ma’juj dan mereka turun dengan cepat dari seluruh tempat yang tinggi.”

Soalan utamanya, bilakah tembok Zulkarnain itu runtuh? Atau, lebih tepat lagi, apakah kaum Ya’juj dan Ma’juj itu sudah keluar dan bertebaran untuk membuat kerosakan di muka bumi? Kisah dari Zainab binti Jahzy, hadis yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim di atas dianggap Imran Hosein sebagai pengesahan bahawa pada zaman Nabi Muhammad masih hidup tembok itu sudah mulai terbu ka. Ertinya, dalam beberapa abad selepas itu, kemungkinan besar kaum Ya’juj dan Ma’juj sudah mencari jalan keluar.

Dalam kisah sama yang diriwayatkan dalam sahih Bukhari, ada versi yang lebih panjang ketika Zainab binti Jahsy akhirnya bertanya kepada Nabi Muhammad. “Ya Rasulullah, apakah kita (bangsa Arab) akan dihancurkan walaupun masih ada orang beriman di antara kita?” Nabi menjawab, “Ya, ketika kemaksiatan berleluasa.”

Pendapat Imran Hosein yang menulis beberapa buku mengenai hari akhir, terutama kajian takwil surah al-Kahfi, ini juga adalah berdasarkan belum penemuan bukti-bukti arkeologis apa pun mengenai tembok yang dibina Zulkarnain. Saat ini, tak ada satu pun sudut Bumi yang belum pernah dijelajahi manusia atau luput dari intaian kamera satelit. Bila Ya’juj dan Ma’juj masih terkurung dalam lem bah maka seharusnya tembok buatan Zulkarnain itu masih kukuh menjulang dan mudah ditemui. Bila sudah tak ada tanda-tanda kewujudan tembok besar di sebuah lembah curam maka ber erti tembok itu sudah runtuh dan menjadi tugas arkeologi untuk mencari sisa-sisanya.

Ada pendapat sebahagian mufasir yang mengatakan bahawa tembok itu dibina di kawasan Kaukasia, di antara dua lautan (Laut Hitam dan Laut Kaspia). Ini merupakan hasil tafsiran surah al-Kahfi ayat 86-90 berkenaan dengan perjalanan Zulkarnain yang bertemu dua perairan berwarna pekat di bahagian barat dan timur dengan pen duduk yang bahasanya tak boleh difahami. Wilayah dengan topografi penuh pergunungan tinggi dan lembah curam itu sesuai dengan kawasan sempadan antara Georgia dan Rusia, berada di barisan pergunungan Kakukasus antara Laut Hitam dan Laut Kaspia, tepatnya di Gunung Kazbek dan lembah Sungai Terek, yang dikenali dengan nama Ngarai Darial.

Orang Parsi menyebutnya Gerbang Alan. Ngarai Darial dikenali juga sebagai Gerbang Kaukasia atau Gerbang Kaspia. Orang Georgia me nyebutnya Ralani, Darialani. Ada yang menyebutnya Porte Cu mana dan Fortes Sarmatica. Lalu, bangsa Tartar menyebutnya Darioly. Sejak zaman dulu, Ngarai Darial dan juga Derbent Laluan telah menjadi laluan perlintasan penting di Kaukasia bagi pelbagai ekspedisi ketenteraan dari Parsi, suku-suku Turki kuno, kekhalifahan Islam, hingga akhirnya dikuasai Rusia. Jalur ini menjadi penghubung laluan dari utara ke selatan Kaukasia.

Jerusalem

Namun, Imran Hosein yang dikenali menyokong tafsir semantik atas Al-Quran itu juga menjelaskan bahawa tanda-tanda lepasnya Ya’juj dan Ma’juj juga telah dinubuatkan. Salah satu petunjuknya ada pada surah al-Anbiyaa ayat 95, “Sesungguhnya tidak mungkin atas penduduk suatu negeri yang telah kami binasakan, bahawa mereka tidak akan kembali.” Lihat bahawa ayat ke-96 kemudian menyebut mengenai runtuhnya tem bok penghalang Ya’juj dan Ma ‘ juj. Ertinya, ada suatu kaum yang dulu menghuni sebuah negeri atau tempat dan tak boleh kembali lagi ke tempat asal mereka hingga akhirnya mereka boleh kembali lagi setelah tembok penghalang Ya’juj dan Ma’juj runtuh dan kaum perosak itu tersebar ke seluruh dunia.

Di sini, Al-Quran dan Injil bersepakat bahawa ada satu kaum yang dahulu menghuni sebuah negeri dan kemudian dihancurkan dan mereka dilarang kembali lagi ke negeri itu. Negeri itu, dalam hal ini adalah sebuah bandar bernama Jerusalem yang merupakan kampung halaman bangsa Yahudi. Dalam sejarahnya, Nebukadnezar penguasa Babylon (Mesopotamia) pernah menghancurkan Kerajaan Yehuda dan mengusir kaum Yahudi keluar dari Yerusalem pada abad ke-6 SM sehingga mereka berdiaspora.

Maharaja Rom Hadrian kemudian membangun kembali sebuah kota di dekat runtuhan Jerusalem pada 70 M yang diberi nama Aelia Capitolina. Langkah Hadrian menempatkan patung-patung dewa dan kuil Rom di bekas Yerusalem menimbulkan perlawanan kaum Yahudi yang masih tinggal di tem pat itu yang dikenali dengan na ma pemberontakan Bar Kokhba. Hadrian murka dengan pemberontakan itu. Bertekad membasmi agama Yahudi di Jerusalem, Rom kembali mengusir kaum Yahudi.

p/s: Paklong taknak cakap banyak, paklong doa semua pembaca blog ni dan paklong sendiri MATI SEBELUM HARI KIAMAT!!!

(aminkan doa paklong)

Astaghfirullahalazim! Ini Dia 10 Golongan Wanita yang Dilaknat Allah, No.3 Paling Banyak Zaman Sekarang .. MOHON SHARE KEPADA ISTERI DAN ANAK PEREMPUAN KITA!

Astaghfirullahalazim! Ini Dia 10 Golongan Wanita yang Dilaknat Allah, No.3 Paling Banyak Zaman Sekarang .. MOHON SHARE KEPADA ISTERI DAN ANAK PEREMPUAN KITA!

Banyak ladang pahala menjadi wanita. Mulai sebagai pribadi muslimah, sebagai istri, hingga sebagai seorang ibu. Namun, menurut hadis, ada pula wanita-wanita yang dilaknat oleh Allah Subhanahu wa Ta’ala meskipun mereka beridentitas muslimah.

Siapa saja mereka? Inilah 10 wanita yang dilaknat Allah

1. Wanita yang mengubah ciptaan Allah

Seperti artis yang melakukan operasi plastik agar semakin cantik. Ada yang ‘merenovasi’ wajahnya dengan teknologi terkini, menambah atau mengurangi, bahkan ada pula yang sampai berganti kelamin.

Hal-hal demikian termasuk dalam kategori mengubah ciptaan Allah. Dan Allah melaknat manusia -khususnya wanita- yang mengubah ciptaanNya.

Menghujat Allah alvashmat valmvtshmat valmtnmsat valmtfljat llhsn almghyrat ciptaan Tuhan
“Allah melaknat wanita yang menato, wanita yang minta ditato, wanita yang menghilangkan bulu di wajah, wanita yang merenggangkan giginya agar terlihat cantik, serta wanita yang mengubah ciptaan Allah” (HR. Bukhari)

2. Menghilangkan bulu di wajahDemi alasan kecantikan

tidak sedikit wanita yang mau melakukan apa saja baik yang beresiko besar maupun kecil. Baik yang halal maupun yang haram.

Di antara hal yang dilakukan demi alasan kecantikan namun dilarang oleh Allah adalah menghilangkan bulu di wajah.
Entah dengan cara operasi plastik atau menggunakan laser atau ‘membakarnya’ dengan lilin dan semacamnya.

Dalam lanjutan hadits tersebut, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:
Menghujat Allah alvashmat valmvtshmat valmtnmsat
“Allah melaknat wanita yang menato, wanita yang minta ditato, wanita yang menghilangkan bulu di wajah” (HR. Bukhari)

Dalam riwayat Muslim disebutkan pula wanita yang menghilangkan bulu di wajah dan wanita yang minta bulu wajahnya dihilangkan.
Menghujat Allah alvashmat valmstvshmat valnamsat valmtnmsat
“Allah melaknat wanita yang menato, wanita yang minta ditato, wanita yang menghilangkan bulu di wajah dan wanita yang minta bulu wajahnya dihilangkan” (HR. Muslim)

3. Wanita yang  bertato

Tato adalah suatu tanda yang dibuat dengan memasukkan pigmen ke dalam kulit. Dulu, tato identik dengan preman laki-laki dan warna tatonya hitam.
Namun saat ini warna dan jenis tato lebih banyak variasinya.
Dulu mungkin sangat sulit mendapati wanita memakai tato. Namun di zaman yang katanya era globalisasi ini, tidak sedikit wanita yang membuat tato pada anggota tubuhnya.

Mulai yang diletakkan di tangan, kaki, punggung, paha, hingga daerah-daerah yang lebih ‘privasi’ lagi.

Tato –oleh kaum sekuler dan liberal- dipandang sebagai ekspresi kebebasan. Ia juga dipandang sebagai lambang keberanian dan untuk mempercantik diri. Sedangkan di sisi Allah, wanita yang bertato adalah wanita yang dilaknat.
Dalam hal ini yang dilaknat Allah adalah keduanya baik wanita yang mentato maupun wanita yang minta ditato.

4. Wanita yang Mencaci dan Menghina Sahabat Nabi

Bagi wanita-wanita yang mencaci dan menghina sahabat Nabi, Allah SWT melaknat mereka. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:
Jika Anda telah melihat orang-orang yang menghina teman-teman saya mengatakan, sialan jahat
“Jika kalian melihat orang-orang yang mencaci maki sahabat-sahabatku, maka katakanlah laknat Allah atas keburukan kalian” (HR. Tirmidzi)

5. Merenggangkan gigi supaya terlihat cantik

Ternyata merenggangkan gigi supaya terlihat cantik juga merupakan hal yang dilarang oleh Allah dan wanita yang melakukannya akan mendapatkan laknatNya.
Menghujat Allah alvashmat valmvtshmat valmtnmsat valmtfljat llhsn
“Allah melaknat wanita yang menato, wanita yang minta ditato, wanita yang menghilangkan bulu di wajah dan wanita yang merenggangkan giginya agar terlihat cantik” (HR. Bukhari)

6. Wanita yang menyerupai laki-laki

Di zaman sekarang banyak wanita yang, entah sadar atau tidak, menyerupai laki-laki. Yang paling mudah ditemukan adalah gaya pakaiannya. Seperti apa? Misalnya pakai celana, bahkan celana pendek.

Sudah menyerupai laki-laki, mengumbar aurat pula. Apalagi yang jenis hot pants.
Selain pakaian, menyerupai laki-laki juga bisa berbentuk gaya rambut. Sudah tidak berjilbab, rambut dipotong pendek tak ubahnya laki-laki.
Allah Subhanahu wa Ta’ala melaknat para wanita yang menyerupai laki-laki sebagai sabda Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam:

Menghujat Allah almtshbhyn de pembatalan balnsa ‘valmtshbhat de Nisa balrjal
“Allah melaknat laki-laki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai laki-laki” (HR. Ahmad)

7. Wanita yang menyambung rambut

Ini juga banyak didapati dilakukan oleh wanita: menyambung rambut. Baik yang warna dan bentuknya persis seperti rambutnya yang asli hingga tampak panjang. Maupun yang memakai wig dan sejenisnya.
Di zaman dulu hingga sekarang, menyambung rambut dengan rambut asli milik orang lain masih dikerjakan sebagian wanita.

Lagi-lagi, alasan mereka adalah demi kecantikan. Agar terlihat cantik dan agar terlihat anggun. Tentu saja dengan alasan itu mereka juga tidak berjilbab karena kalau berjilbab panjang pendeknya rambut menjadi tidak terlihat.
Jika berjilbab, hitam dan tidaknya rambut tidak terlihat. Jika berjilbab, berkilaunya rambut tidak bisa dipamerkan.

Dari pertimbangan-pertimbangan itu saja sebenarnya tampak bahwa orientasi mereka bukanlah agar suaminya semakin cinta tetapi agar ia cantik di hadapan orang lain; baik itu teman maupun lawan jenisnya.
Menghujat Allah alvaslh valmstvslh
“Allah melaknat wanita yang menyambung rambut dan wanita yang meminta rambutnya disambung” (HR. Bukhari)

8. Lesbian

Perbuatan yang tak kalah dilaknat oleh Allah Subhanahu wa Ta’ala adalah orientasi kesukaan pada sesama jenis alias lesbian bagi wanita.

Allah sudah menciptakan laki-laki dan wanita untuk berpasang-pasangan. Melalui pernikahan mereka mendapatkan pahala ibadah sekaligus kenikmatan yang menyenangkan. Namun, sebagian orang mencari sesuatu di balik itu. mereka tidak menyukai hal yang normal.

Maka yang laki-laki menyukai laki-laki dan wanita menyukai wanita. Dan akhir-akhir ini fenomena itu makin banyak. LGBT istilahnya.

Setelah Amerika Serikat mengesahkan perkawinan sejenis, kaum LGBT semakin berani menampakkan dirinya dan mengekspos suaranya. Mereka sebut ini hak, padahal itu adalah dosa dan penyakit yang dilaknat oleh Allah.

Jika perbuatan lainnya hanya disebut laknat Allah sekali, khusus untuk perbuatan ini Rasulullah mengulangi penyebutan laknat Allah sebanyak dua kali.
Sialan aksi sodomi sialan aksi sodomites

“Allah melaknat orang-orang yang mengerjakan perbuatan kaum Luth. Allah melaknat orang-orang yang mengerjakan perbuatan kaum Luth. “(HR. Ahmad)

9. Wanita pelaku riba

Riba adalah hal yang sangat berbahaya. Meskipun sepintas mendatangkan keuntungan, sesungguhnya ia adalah penghancur perekonomian.

Terutama orang yang dikenai riba, misalnya yang berhutang lalu dikenai bunga yang berlipat ganda.
Sedangkan bagi pemberi riba dan orang yang memakan keuntungan riba, sepintas ia untung besar. Namun harta yang demikian itu tidak pernah membawa barakah.
Allah mengharamkan riba dalam kitab suciNya. Namun, banyak orang yang terlibat dalam riba tidak terkecuali wanita.

Baik sebagai pemakan riba, pemberi riba, saksinya maupun pencatatnya. Mereka semua dilaknat oleh Allah subhanahu wa Ta’ala.
Menghujat Allah riba Akil vmvklh vshahdh vkatbh
“Allah melaknat orang yang memakan (pemakai) riba, orang yang memberi riba, dua orang saksi dan pencatat (dalam transaksi riba)” (HR. Ahmad)

10. Wanita yang menyuap dan menerima suap

Dikatakan, Allah Subhanahu wa Ta’ala melaknat orang yang menyuap dan orang yang menerima suap. Tidak peduli apakan mereka laki-laki atau wanita. Sama saja.

Menghujat Allah alrashy valmrtshy ada Hakam

“Allah melaknat orang yang menyuap dan menerima suap dalam hukum / pengadilan” (HR. Ahmad)

Demikian 10 wanita yang dilaknat Allah. Tentu masih banyak golongan lain yang juga dilaknat Allah baik berdasarkan Al Qur’an maupun hadits. Wallahu a’lam bish shawab.

 

SUMBER : viralmuslimah.com

GEMPAR!Kita Semua Ditipu Hidup-Hidup, Sebenarnya Osama Bin Laden Adalah Agen CIA Paling Berjaya Dalam Sejarah CIA!

GEMPAR!Kita Semua Ditipu Hidup-Hidup, Sebenarnya Osama Bin Laden Adalah Agen CIA Paling Berjaya Dalam Sejarah CIA!

Osama dan al-Qaeda tidak pernah wujud
Osama dan al-Qaeda sebenarnya adalah nama ciptaan Amerika Syarikat. Bukti untuk menyatakan perkara ini adalah melalui mulut ulama daripada Indonesia, Abu Bakar Bashir yang telah ditangkap kerana terbabit dengan pertubuhan pengganas yang mengaitkan dengan persatuan beliau sendiri, Jemaah Islamiah.

Menurut Abu Bakar Bashir, beliau tidak pernah berkerjasama dengan pertubuhan yang bernama al-Qaeda dan Jemaah Islamiah sendiri bukannya sebuah pertubuhan pengganas seperti yang digembar-gemburkan oleh kerajaan Amerika Syarikat dan Indonesia.

Penyataan Abu Bakar Bashir turut dipersetujui secara tidak langsung oleh golongan-golongan Taliban dan Mujahiddin. Mereka menyatakan tidak pernah menemui seorang lelaki berjambang yang bernama Osama bin Laden sebelum serangan Amerika Syarikat terhadap Afghanistan pada tahun 2001.

Beberapa individu lain menyatakan bahawa lelaki bernama Osama telah menyalurkan dana berbentuk wang dan senjata untuk memerangi pencerobohan Soviet Union. Osama dikatakan sebagai orang tengah antara CIA dan pejuang-pejuang Mujahiddin di Afghanistan semasa pencerohon Soviet Union dariapda tahun 1979 sehingga 1989.

Osama adalah Tim Osman
Menurut mereka lagi, Osama adalah nama samaran kepada Tim Osman yang berkerjasama dengan Zbigniew Kazimierz Brzezinski. Brzezinski adalah penyalur dana terus daripada CIA untuk kegunaan pejuang Mujahidin semasa mereka memerangi penceroboh Soviet.

Brzezinski telah berkhidmat selama lima tahun dengan Presiden Jimmy Carter iaitu daripada tahun 1977 sehingga 1981. Tim Osman pula adalah orang tengah Brzezinski untuk berhubung dengan pejuang Mujahiddin. Antara sebab Tim Osman menjadi orang tengah adalah kerana Tim Osman mahir dengan selok-belok pejuang Mujahiddin dan kefasihan berbahasa Arab dan Pushtun.

Sebenarnya, kemuncak karier Osama sebagai agen CIA adalah sewaktu penampilan ‘tiba-tiba’ Osama yang menyatakan kesedihan beliau dengan serangan WTC pada 11 September. Penampilan itu mengejutkan kerana seperti dirancang, Osama muncul dan memberi komen bagi pihak orang Islam.

Manakala, Presiden Amerika Syarikat pada waktu itu, George W. Bush terus menuduh tanpa memberi sebarang bukti kukuh bahawa Osama bin Laden adalah dalang di sebalik serangan nekad ke atas bangunan WTC di New York.

Walhal, Osama sebenarnya tidak menyatakan beliau bertanggungjawab atas serangan itu. Inilah kemusykilan yang menyelingkari keperibadian lelaki misteri bernama Osama bin Laden dan hubungannya dengan CIA serta Amerika Syarikat.

Dalam situasi kali ini juga, ramai pakar konspirasi mendakwa ia adalah bertujuan untuk menghapuskan watak Osama bin Laden yang selama ini ‘dipelihara’ oleh Amerika Syarikat dan CIA.

Dengan terhapusnya watak Osama ini, kemungkinan besar dunia bakal menerima seorang lagi watak ‘antagonis’ yang dahulunya dipegang berpuluh tahun oleh Osama Bin Laden atau Tim Osman.

Kepada pakar konspirasi Islam, tujuan watak Osama diada-adakan adalah satu iaitu meningkatkan semangat Islamifobia dan anti-Islam di seluruh dunia.

Secara keseluruhannya, kejayaan watak Osama sebagai ketua teroris menyebabkan umat Islam di seluruh dunia menderita dengan sentimen negatif oleh masyarakat dunia terhadap umat Islam.

Pemimpin Islam di seluruh dunia dan juga dunia Islam yang kabur mengenai siapakah Osama telah mengangkat beliau sebagai hero, sedangkan perkara yang sebenar-benarnya adalah Osama adalah agen CIA paling hebat pernah dilahirkan Amerika Syarikat!.

Laman web surat khabar terkemuka iaitu Mail, Times, Telegraph, Sun dan Mirror telah mengeluarkan secara rasmi gambar mayat Osama bin Laden yang dipercayai terbunuh dalam serangan tentera Amerika Syarikat di Pakistan.

Namun, gambar itu kemudian cepat-cepat dikeluarkan setelah desas-desus kesahihan gambar tersebut dipertikai oleh masyarakat dunia di Twitter, forum, Facebook dan media-media interaksi yang lain.

Apa yang pelik sebenarnya adalah gambar mayat Osama bagaimanapun langsung tidak dipertikaikan oleh editor-editor akhbar terkemuka tersebut sedangkan sekali lihat sahaja sudah boleh mengetahui ia adalah hasil suntingan dengan menggunakan software Adobe Photoshop.

Di blog-blog pula telah wujud pelbagai andaian bahawa Osama tidak terbunuh dan serangan di rumah mewah di Abbottabad adalah untuk membunuh pengedar dadah yang paling dikehendaki di daerah yang terletak 60km daripada Islamabad. Serangan Amerika Syarikat tersebut bagaimanapun diandaikan oleh Barack Obama sebagai misi untuk membunuh Osama bin Laden.

Osama dan banglo besar
Kemusykilan berkaitan kematian Osama bin Laden berterusan. Antara yang boleh dipertikaikan adalah tempat persembunyiaan seorang yang dikatakan berjihad menentang musuh Allah. Sesuaikah mujahidin seperti Osama bersembunyi di sebuah rumah banglo?

Masih lagi berkenaan rumah banglo. Osama bin Laden dikatakan seorang yang pakar dalam persembunyian. Akan tetapi, Osama dilaporkansecara rasmi oleh Amerika Syarikat telah bersembunyi di rumah yang paling besar di daerah Abbottabad.

Logikkah individu yang paling diburu seperti Osama bin Laden bersembunyi di rumah mewah tersebut? jika difikirkan dengan logik, rumah tersebut amat mudah dicam oleh perisik-perisik CIA di Pakistan mahupun penduduk-penduduk di kawasan tersebut. Oleh yang demikian, amat mustahil untuk seorang yang mahir seperti Osama hidup bersembunyi di rumah paling besar di daerah tersebut.

Osama dan pengebumian di laut


Osama telah dilaporkan telah disemadikan di laut untuk mengelakkan pemujaan terhadap kubur beliau oleh pengikut-pengikut fanatiknya. Namun, ramai yang sangsi dengan fakta tersebut. Salah satunya adalah tiada kesaksian tentang mayat Osama telah disemadikan di laut. Bergitu juga dengan gambar dan foto-foto semasa upacara itu dilaksanakan. Boleh dikatakan, tiada bukti miskipun sedikit untuk menyokong fakta bahawa Osama telah pun disemadikan di lautan.

Bertambah menarik, ia sebenarnya bercanggah dengan kenyataan awal jurucakap bagi kerajaan Amerika Syarikat yang mana akan berjanji untuk menyerahkan kepada keluarga terdekat Osama untuk proses pengebumian mengikut ajaran Islam!